Nepsy-lapsi varhaiskasvatuksessa 5 op
Uutta kurssilla:
Toimintakyvyn ICF-arvioinnin koulutus!
Innostuneiden opiskelijoiden kommentteja:
- Tämä ensimmäinen ICF- lomakkeen täyttö toi itselle vahvan pedagogisen hyötykokemuksen. Varmasti hyödynnän jatkossakin.
- ICF-työkalu on minulle täysin uusi, tulee käyttöön. Hyöty on varmasti suurin moniammatillisesti käytettynä
- Erityisesti lisäkysymykset ja niiden avulla asioiden avautuminen oli minusta todella hyvä. ICF-työkalu luo hyvää pohjaa vasu-keskustelulle.
Arvosanaksi annan 10. Helppoa ja stressitöntä. ICF- työkalut vaikuttavat todella hyödyllisiltä ja aion niitä käyttää jatkossa.
Nepsy-lapsi varhaiskasvatuksessa 5 op -kurssi
on siirretty uudelle alustalle osoitteeseen taitovalmennus.fi Voit hankkia kurssin täällä
Jos olet rekisteröitynyt tälle kurssille, voit jatkaa opiskeluasi tällä sivustolla, kunnes opiskeluoikeutesi päättyy. Kirjaudu normaalisti sivun ylälaidasta.
asiakaspalvelu at oppimaa.fi

Sisältö
Opiskelu on helppoa ja joustavaa. Se perustuu videoihin, keskustelufoorumiin, tehtäviin ja automatisoituihin tentteihin.
Kurssiohjaaja Helena Lehtimäki on opiskelijoiden apuna alusta loppuun.
Tiedoksi: Kaikki Oppimaan nepsy-kurssit sisältävät nepsy-perusteet -osion.
Oppimaan nepsy-verkkokurssien tavoitteena on tarjota sosiaali- ja terveyspalveluiden sekä sivistyspalveluiden ammattilaisille perustietoa neuromoninaisuudesta ja samalla vahvistaa monialaista ja moniammatillista yhteistyötä eri toimijoiden välille.
Lisätiedot kursseista: Helena Lehtimäki, Oppimaa
helena.lehtimaki at oppimaa.fi
Copyright Oppimaa Oy |
Modules
Aluksi
Erityisperheet
Oppitunnit
Nepsy-lapsen tunnistaminen ja hoito
Oppitunnit
- Moduulin 2 tavoitteet
- Neuropsykiatristen häiriöiden taustaa
- Toiminnanohjauksen taidot
- Nepsy-häiriöiden vaikutus eri elämänalueilla
- Neuropsykiatrisen häiriön arvioimisesta
- Hoidosta ja kuntoutuksesta
- Miksi havainnoidaan?
- Lene-arviointimenetelmä
- Lapsen havainnoinnin perusteita
- Neuvolan kyselylomakkeista apua tunnistamiseen
- Tehtävät 2
Nepsy-lapsen tukeminen ja ohjaaminen
Oppitunnit
- Moduulin 3 tavoitteet
- ADHD-lapsi päiväkodissa
- ADHD:n tukitoimia
- Autismikirjon lapsi päiväkodissa
- Autismikirjon häiriön tukitoimia
- Tic-oireiden ja Touretten oireyhtymän tukitoimia
- Aistitiedon käsittelyn tukitoimia
- Keinoja lapsen toimintakyvyn tukemiseksi
- Vinkkejä aikuisille
- Varhaiskasvatuksen tukitoimet
- Tehtävät 3
Toimintakulttuurin kehittäminen
Oppitunnit
- Moduulin 4 tavoitteet
- LeKe-varhaiskasvatuksen ja perhekeskuksen yhteistyö
- Menetelmien vaikuttavuudesta
- Ratkaisukeskeinen toimintakulttuuri
- Osallisuudesta
- Kaveruuden harjoittelu
- Lapsen kohtaamisesta
- Lapsi opettelee taitoja
- Taitava luokka -projekti esi- ja alkuopetukseen
- Käänteinen psykoedukaatio
- Tehtävät 4
- Toiminnallinen tehtävä 4