Uuden projektin paikka
Pilottiehdotus
Tavoite
Yhteisen toimintakulttuurin ja osallisuuden vahvistaminen hyvinvointi- ja sivistyspalvelujen sekä soten välillä pilotoimalla verkostomaista asiakaslähtöistä työskentelyä ja sähköistä NP-työkalua opiskeluhuollossa: SÄHKÖISET KANSALAISPALVELUT, ASIAKASLÄHTÖINEN VERKOSTOTYÖ
Asiakkaat
- eskarilapset, perusopetuksen oppilaat
Verkosto
- perheet, opiskeluhuolto, LaNu, nuorisotoimi, kulttuuritoimi, liikuntatoimi, järjestöt, kunnat, seurakunnat….MUUT MAAKUNNAT MUKAAN!
Tuotoksia?
- Yhdessä tuotettuja verkkokursseja kentän tarpeiden mukaan.
– Mitä ominaisuuksia voimme hyödyntää NP:ssä? Mitä toivomme lisää?
– Verkostotyöskentelyn teoria ja käytäntö, tietosuoja verkostotyöskentelyssä
– Toimintamallien esittelyjä, tietoa palveluista – esim. Some-turvatiimi
– Kentän kokemuksia ja haastatteluja– pilottikokemuksia NäytönPaikka -nettipalvelusta
KESKUSTELUA!
Kaksi esimerkkiä yhteydenpitoon liittyvistä kehittämiskohteista
Etelä-Karjalan LAPEssa
1. Nykytilan ongelma: Yhteydenpito omiin työntekijöihin, tavoitettavuus
Tavoite: Suunnitellaan yhteinen toimintatapa, jolla lapsi ja vanhempi voivat olla helposti yhteydessä ohjaaviin ja valvoviin viranomaisiin
Ratkaisumalli: Selvitetään nuorilta, miten haluavat olla yhteydessä viranomaisiin. Mietitään some-yhteyden käyttömahdollisuutta.
2. Nykytilan ongelma: Tiedonsiirto oikeaan paikkaan ja asiakkaan tiedonsaanti hänelle kuuluvista palveluista ja valitusmahdollisuuksista.
Tavoite: Lapsi ja vanhemmat saavat kaiken tiedon palveluista ja omista vaikuttamismahdollisuuksistaan.
Ratkaisumalli: Lapselle ja vanhemmalle esite, mistä saa mitäkin tietoa, ketkä ovat yhteystahot ja miten heihin voi olla yhteydessä.