Oppimaa
Avaa valikko
  • Kirjaudu
Valikko
  • Etusivu
  • Blogi
  • Yhteisö
    • Oppimaa-yhteisö
    • Organisaation yhteisö
  • Opiskelu
    • Varhaiskasvatus
    • Perusopetus
    • Toinen aste
    • Työelämä
    • Opiskelu Oppimaassa
    • Kurssien tilaaminen laskulla
  • Kauppa
    • Kassa
  • Yhteystiedot
  • Omat kurssit
  • Tili
Sulje
  • Etusivu
  • Blogi
  • Yhteisö
    • Oppimaa-yhteisö
    • Organisaation yhteisö
  • Opiskelu
    • Varhaiskasvatus
    • Perusopetus
    • Toinen aste
    • Työelämä
    • Opiskelu Oppimaassa
    • Kurssien tilaaminen laskulla
  • Kauppa
    • Kassa
  • Yhteystiedot
  • Omat kurssit
  • Tili

Nepsy-palveluverkko

Moduulin 8 tehtävät
Moduulin 9 tavoitteet
Takaisin:

Nepsy-lapsi sote-palveluissa 5 op

  • Previous
  • Next
  • Aluksi

  • Opiskeluohjeet
  • Nepsy-palveluverkon taustaa

  • Moduulin 1 tavoitteet
  • Lainsäädännöllistä taustaa
  • Sosiaalipalvelut
  • Terveydenhuollon suosituksia
  • Palvelutarpeen arviointi
  • Kokemusasiantuntijoiden toiveita
  • Moduulin 1 tehtävät
  • Nepsy-asiakkaat

  • Moduulin 2 tavoitteet
  • Nepsy-kokemusasiantuntijat
  • ADHD-perhe
  • Autismikirjon perhe
  • Tourette-Asperger -perhe
  • Moduulin 2 tehtävät
  • Nepsy-lapsen tunnistaminen ja hoito

  • Moduulin 3 tavoitteet
  • Neuropsykiatristen häiriöiden taustaa
  • Toiminnanohjauksen taidot
  • Nepsy-häiriöiden vaikutus eri elämänalueilla
  • Neuropsykiatrisen häiriön arvioimisesta
  • Hoidosta ja kuntoutuksesta
  • Moduulin 3 tehtävät
  • Neuvola ja varhaiskasvatus

  • Moduulin 4 tavoitteet
  • Erityisperhe neuvolassa
  • Mitä neuvola tarjoaa?
  • Miksi havainnoidaan?
  • Lapsen havainnoinnin perusteita
  • Sensorinen integraatio
  • Toimintaterapiasta
  • Sensorisen integraation arviointi
  • Neuvolan kyselylomakkeista apua tunnistamiseen
  • Varhaiskasvatuksen tukitoimet
  • Kuntouttava päivähoito
  • Moduulin 4 tehtävät
  • Nepsy-lapsen tukeminen ja ohjaaminen

  • Moduulin 5 tavoitteet
  • ADHD:n tukitoimia
  • Autismikirjon häiriön tukitoimia
  • Tic-oireiden ja Touretten oireyhtymän tukitoimia
  • Aistitiedon käsittelyn tukitoimia
  • Keinoja lapsen toimintakyvyn tukemiseksi
  • Moduulin 5 tehtävät
  • Koulu ja opiskeluhuolto

  • Moduulin 6 tavoitteet
  • ADHD-oppilaan koulutarina
  • ADHD-oppilas luokassa
  • Kolmiportainen tuki
  • Opiskeluhuollon palvelut
  • Moduulin 6 tehtävät
  • Palveluja

  • Moduulin 7 tavoitteet
  • Nepsy-palveluiden kenttä
  • Tutkimus- ja hoitopolkuja
  • Tukea koko perheelle
  • Terapiapalveluista
  • Sensorisen integraation terapia
  • Terapiaa ja leikkiä
  • Autistisen lapsen SI-terapiasta
  • Terapiavälineitä ammattilaisille
  • Palveluohjauksen kehittäminen
  • Nepsy-lapsen/perheen sähköinen kansio
  • Moduulin 7 tehtävät
  • Tuet ja etuudet

  • Moduulin 8 tavoitteet
  • Oikeus saada tietoa
  • Palvelusuunnittelu
  • Perheen tuet ja etuudet
  • Kelan tuet ja etuudet
  • Terveydenhuolto
  • Varhaiskasvatus ja koulu
  • Valitukset ja muutoksenhaku
  • Perheiden oikeudellinen tuki
  • Moduulin 8 tehtävät
  • Nepsy-palveluverkko

  • Moduulin 9 tavoitteet
  • Materiaalia nepsy-palveluverkon rakentamiseen
  • Nepsy-osaaminen si-sote-palveluissa
  • Nepsy-tietoa asiakkaille
  • Alle kouluikäisen nepsy-palveluverkon määrittely
  • Kouluikäisen nepsy-palveluverkon määrittely
  • Moduulin 9 tehtävät
  • Lopuksi

  • Kurssipalaute ja todistus
  • Käyttöehdot
  • Tietosuoja
  • Toimitusehdot
© 2021 Oppimaa
Powered by Verkkokurssikone