Nepsy-palveluverkon yhteiskehittäminen
Nepsy-palveluverkon malli
&
10 ratkaisua, joilla hyvinvointialue ja kunnat
ottavat nepsy-palveluverkon yhdessä haltuun.

- kuuntelemalla kokemusasiantuntijoita
- opiskelemalla ja viemällä opittuja asioita arkeen
- keskustelemalla ja sopimalla yhteisistä toimintamalleista
Tavoitteena 5 askeleen nepsy-asiakkuus
Tämä kurssi on tarkoitettu hyvinvointialueen
ja kuntien yhteiseen työskentelyyn.
Työskentely tapahtuu pääosin verkossa
- tutustumalla kurssimateriaaliin
- keskustelemalla aiheista keskustelufoorumilla
- työstämällä ryhmissä ratkaisuehdotuksia johtoryhmälle
- johtoryhmä päättää, miten hyvinvointialueen nepsy-palveluverkko toteutettaisiin ja vie ehdotuksen päättäjille
Johtoryhmä viimeistelee työskentelyn tulokset
- päättämällä työryhmien ehdotusten pohjalta hyvinvointialueen nepsy-palveluiden kokonaisuuden
- varmistalla, että nepsy-palveluiden kuvaukset siirretään Palvelutietovarantoon (PTV)
- liittämällä nepsy-palveluverkon kuvaukset hyvinvointialueen ja kuntien verkkosivuille sekä sähköiseen perhekeskukseen
Kurssin käyttöoikeuksien hankkiminen

- Organisaatiot voivat hankkia kurssin käyttöoikeuksia ottamalla yhteyttä kurssin tuottajaan.
- Käyttöoikeus 12 kuukautta
- Kurssi on mahdollista räätälöidä yksinomaan hyvinvointialueen käyttöön. Tällöin keskustelut käydään vain hyvinvointialueen sisällä.
Tuotanto
Tämän kurssin on koostanut toimittaja, FM Helena Lehtimäki ja sen on tuottanut Oppimaa Oy. Oppimaa tarjoaa nepsy-verkkokoulutusta soten ja sivistyksen ammattilaisille ympäri Suomen. Tällä hetkellä asiakkaina on yli 180 kuntaa sekä kymmeniä yksityisiä palveluntuottajia. Oppimaa Oy on Helena Lehtimäen yksin omistama koulutusyritys.
Lisätiedot: Helena Lehtimäki, Oppimaa Oy
helena.lehtimaki at oppimaa.fi
040 5629 441
Modules
Aluksi
Kehittämisen kohteita
Oppitunnit
Nepsy-palveluverkon malli
Oppitunnit
10 ratkaisua palveluiden tehostamiseksi
Oppitunnit
- 1. Nepsy-osaamisen vahvistaminen
- 2. ICF-viitekehyksen käytön laajentaminen
- 3. Kolmiportaisen nepsy-tuen yhteinen määritteleminen
- 4. Neuvonnan ja asiakasohjauksen tehostaminen
- 5. Nepsy-valmennuksen käytön laajentaminen
- 6. Nepsy-tukitiimin palveluiden määritteleminen
- 7. Diagnosoinnin ja kuntoutuksen prosessien selkiyttäminen
- 8. Tilannekuva UNA – työkalun hyödyntäminen
- 9. NäytönPaikka – asiakkaan sähköisen kansion käyttöönotto
- 10. Perheiden nepsy-opas -verkkokurssin käyttöönotto